sobota, 16 sierpnia 2014

PRZYKŁADOWY KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO W GIMNAZJUM

Cel ogólny - Uczeń potrafi : komunikować się w stopniu podstawowym na temat informacji o sobie i swoim przyjacielu i grupie
Cele  szczegółowe– Uczeń potrafi :
1.      Zrozumieć pytanie zadawane po niemiecku dotyczące przyjaciela oraz grupy rówieśniczej
2.      opowiadać o swoim przyjacielu oraz grupie (gdzie mieszka, jakie ma hobby, co robią razem, gdzie się spotykają)
3.      zlokalizować miejsce spotkań, użyć prawidłowego przypadka
4.      potwierdzać i zaprzeczać pytania o cechy charakteru, miejsce zamieszkania, hobby
Metoda: komunikacyjna , eklektyczna
Ćwiczone umiejętności językowe : prawidłowa wymowa, rozumienie tekstu słuchanego, umiejętność reagowania na pytania
Używane pomoce – podręcznik i ćwiczenia Magnet 1, rodz. 4, płyta CD, słuchawki, projektor
Przewidywane problemy:
1.       Trudności w wymowie –  rozwiązanie: konieczność częstego powtarzania prawidłowej wymowy, zachęta do głośnych wypowiedzi mimo popełnianych błędów. Ćwiczenie głośnego czytania
2.      Trudności w rozumieniu tekstu słuchanego w normalnym tempie – rozwiązanie: podzielenie tekstu na odcinki, zatrzymywanie płyty w strategicznych miejscach w celu upewnienia się czy informacja została prawidłowo zrozumiana
3.      Trudności w zrozumieniu pytania i nieumiejętność podania prawidłowej odpowiedzi – rozwiązanie: powtórzenie pytania w wolnym tempie, zadanie pytania pomocniczego, wytłumaczenie po polsku newralgicznych słów


Niemiecki – scenariusz lekcji
Temat: Meine Freunde, meine Clique, unsere Klasse – Hör- und Sprechübungen
1.       Wprowadzenie, rozgrzewka (5-7 min)
a/ Mein/e Freund/in – Fragen – mój przyjaciel – pytania i odpowiedzi

- Wie heiβt dein/e Freund/In?

-          Wo wohnt sie /er ( Wie ist ihre/seine Adresse?)
-          Was macht ihr zusammen?
-          Wie ist ihr/sein Hobby?
-          Wo trefft ihr euch??
2.      Słuchanie –  wyrazy przeciestawne- cechy charakteru ( 15 min)
-  ćwiczenia, str 34 ćw 1CD 69
            - cechy charakteru, ćwiczenia,  ćw  4 str 35
            Mówienie- pytania: bist du humorlos?
                              - odpowiedzi – Nein, ich bin humorvoll
3. Meine Clique (5-7 min)
- Wie viele Personen seid ihr In der Clique?
- Was macht ihr zusammen?
- Wohin geht ihr?
- Wo trefft ihr euch?
- Kennt ihr euch schon lange?
4. Słuchanie i mówienie (15 min)
Ćwiczenia str 39 ćw 17, CD 1 – 70 (rozumienie tekstu słuchanego, uzupełnianie tabeli)
Tłumaczenie zdań , ćwiczenia, str 41 ćw 19
5. Unsere Klasse (jak wystarczy czasu to 5 min)
Słuchanie i czytanie , podręcznik str 56 CD2 – 2
Lekcja powtórzeniowa – zadanie domowe- powtórzyć materiał i przygotować się do kartkówki


 -

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz