Cel ogólny -
Uczeń potrafi : komunikować się w stopniu podstawowym na temat informacji o
sobie i swoim przyjacielu i grupie
Cele szczegółowe– Uczeń potrafi :
1. Zrozumieć pytanie zadawane po
niemiecku dotyczące przyjaciela oraz grupy rówieśniczej
2. opowiadać o swoim przyjacielu oraz
grupie (gdzie mieszka, jakie ma hobby, co robią razem, gdzie się spotykają)
3. zlokalizować miejsce spotkań, użyć
prawidłowego przypadka
4. potwierdzać i zaprzeczać pytania o
cechy charakteru, miejsce zamieszkania, hobby
Metoda:
komunikacyjna , eklektyczna
Ćwiczone
umiejętności językowe : prawidłowa wymowa, rozumienie tekstu słuchanego,
umiejętność reagowania na pytania
Używane
pomoce – podręcznik i ćwiczenia Magnet 1, rodz. 4, płyta CD, słuchawki,
projektor
Przewidywane
problemy:
1. Trudności w wymowie – rozwiązanie: konieczność częstego powtarzania
prawidłowej wymowy, zachęta do głośnych wypowiedzi mimo popełnianych błędów.
Ćwiczenie głośnego czytania
2. Trudności w rozumieniu tekstu
słuchanego w normalnym tempie – rozwiązanie: podzielenie tekstu na odcinki,
zatrzymywanie płyty w strategicznych miejscach w celu upewnienia się czy
informacja została prawidłowo zrozumiana
3. Trudności w zrozumieniu pytania i
nieumiejętność podania prawidłowej odpowiedzi – rozwiązanie: powtórzenie pytania
w wolnym tempie, zadanie pytania pomocniczego, wytłumaczenie po polsku
newralgicznych słów
Niemiecki – scenariusz lekcji
Temat: Meine Freunde, meine Clique, unsere Klasse – Hör-
und Sprechübungen
1.
Wprowadzenie, rozgrzewka (5-7 min)
a/ Mein/e Freund/in – Fragen – mój przyjaciel – pytania i odpowiedzi
- Wie heiβt dein/e
Freund/In?
-
Wo wohnt sie /er ( Wie ist ihre/seine
Adresse?)
-
Was macht ihr zusammen?
-
Wie ist ihr/sein Hobby?
-
Wo
trefft ihr euch??
2. Słuchanie – wyrazy przeciestawne- cechy charakteru ( 15
min)
- ćwiczenia, str 34 ćw 1CD 69
- cechy charakteru, ćwiczenia, ćw 4
str 35
Mówienie- pytania: bist du humorlos?
- odpowiedzi – Nein, ich bin
humorvoll
3. Meine Clique (5-7 min)
- Wie viele Personen seid ihr In der Clique?
- Was macht ihr zusammen?
- Wohin geht ihr?
- Wo trefft ihr euch?
- Kennt ihr euch schon lange?
4. Słuchanie
i mówienie (15 min)
Ćwiczenia
str 39 ćw 17, CD 1 – 70 (rozumienie tekstu słuchanego, uzupełnianie tabeli)
Tłumaczenie
zdań , ćwiczenia, str 41 ćw 19
5. Unsere
Klasse (jak wystarczy czasu to 5 min)
Słuchanie i
czytanie , podręcznik str 56 CD2 – 2
Lekcja
powtórzeniowa – zadanie domowe- powtórzyć materiał i przygotować się do
kartkówki
-
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz