Ogólna prezentacja systemu
Poziomy biegłości językowej: skala ogólna, poziom A1
Poziomy biegłości językowej: skala ogólna, poziom A1
Osoba posługująca się językiem na tym
poziomie rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia i bardzo proste
wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować
pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np.; miejsca w którym mieszka,
ludzi, których zna i rzeczy, które posiada oraz odpowiadać na tego typu
pytania. Potrafi przedstawić siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę
pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.
.
Słuchanie:
Potrafię zrozumieć znane mi słowa i
bardzo podstawowe wyrażenia dotyczące mnie osobiście, mojej rodziny i
bezpośredniego otoczenia, gdy tempo wypowiedzi jest wolne a wymowa wyraźna.
Czytanie:
Rozumiem znane nazwy, słowa i bardzo
proste zdania, np.: na tablicach informacyjnych i plakatach lub w katalogach.
Interakcja:
Potrafię brać udział w rozmowie pod
warunkiem, że rozmówca jest gotów powtarzać lub inaczej formułować swoje myśli,
mówiąc wolniej oraz pomagając mi ująć w słowa to, co usiłuję powiedzieć.
Potrafię formułować proste pytania dotyczące najlepiej mi znanych tematów lub
najpotrzebniejszych spraw – i odpowiadać na tego typu pytania.
Produkcja:
Potrafię używać prostych wyrażeń i zdań,
aby opisać miejsce gdzie mieszkam oraz ludzi, których znam.
Pisanie:
. Potrafię napisać krótki, prosty tekst
na widokówce, np.: z pozdrowieniami z wakacji. Potrafię wypełniać formularze
(np.: w hotelu) z danymi osobowymi, takimi jak nazwisko, adres, obywatelstwo.
Ogólna prezentacja systemu
Poziomy biegłości językowej: skala ogólna, poziom A2
Poziomy biegłości językowej: skala ogólna, poziom A2
Osoba posługująca się językiem na tym
poziomie rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów
związanych z życiem codziennym (są to np.: bardzo podstawowe informacje
dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy).Potrafi
porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych,
wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe.
Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje,
a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia
codziennego.
Słuchanie:
. Potrafię zrozumieć wyrażenia i
najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla mnie ważnymi (np. podstawowe
informacje, dotyczące mnie i mojej rodziny, zakupów, miejsca i regionu
zamieszkania, zatrudnienia).Potrafię zrozumieć główny sens zawarty w krótkich,
prostych komunikatach i ogłoszeniach.
Czytanie:
Potrafię czytać bardzo krótkie, proste
teksty. Potrafię znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych
tekstach dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy,
prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumiem krótkie, proste listy prywatne.
Interakcja:
Potrafię brać udział w zwykłej, typowej
rozmowie, wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany informacji na znane mi
tematy. Potrafię sobie radzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet
jeśli nie rozumiem wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę.
Produkcja:
Potrafię posłużyć się ciągiem wyrażeń i
zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę, innych ludzi, warunki życia,
swoje wykształcenie, swoją obecną i poprzednią pracę.
Pisanie:
Potrafię pisać krótkie i proste notatki
lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb. Potrafię napisać bardzo prosty
list prywatny, na przykład dziękując komuś za coś.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz