piątek, 2 maja 2014

O METODZIE PRACY Z OSOBAMI DYSLEKTYCZNYMI




  • Lektorzy  pracujący w naszej szkole to nie tylko wykształceni lingwiści ale również pedagodzy, przygotowani i przeszkoleni w najnowszych odkryciach i metodach nauczania osób dyslektycznych. Problemy dyslektyczne zgłaszane są w kontekście niepowodzeń szkolnych i zdają się dotyczyć szczególnie dzieci w wieku szkolnym kiedy to dysleksja jest odkrywana i orzekana w Poradni Psychologiczno Zawodowej.  Dysleksja definiowana jest jako specyficzna trudność w nauce czytania i pisania pomimo odpowiednich instrukcji, adekwatnej inteligencji oraz dobrych warunków socjo- kulturowych.

  • W naszym podejściu do ucznia dyslektycznego kierujemy się fachową i rzetelną wiedzą z zakresu psychologii i metodyki. Pomagamy dziecku w ćwiczeniu umiejętności fonologicznych, rozróżnianiu dźwięków takich jak p b, prawidłowym wymawianiu, ortografii, umiejętności czytania ze zrozumieniem. Ćwiczymy prawidłowa percepcję wzrokową i słuchową. Stosujemy metody niekonwencjonalne, multisensoryczne, logiczne i uporządkowane, repetytywne. W nauczaniu czytania posługujemy się odpowiednimi strategiami opracowanymi właśnie z myślą o osobach dyslektycznych. Dysleksja bowiem dotyczy 10 – 15% naszego społeczeństwa i nieprawdą jest, iż uniemożliwia ona opanowanie języka obcego, a nawet dwóch.

  • Również w przypadku osób dyslektycznych bardzo pomocne okazują się zasady mnemotechnik oraz technik szybkiego czytania. Znajdują one zastosowanie w każdej dziedzinie wiedzy, którą chcemy opanować  trwale, pomagają w sposób zadowalający zapamiętać dowolną ilość nowych słów, rozwinąć umiejętność czytania ze zrozumieniem, podnoszą inteligencję. Dla osób dyslektycznych są to techniki wspomagające proces uczenia się poprzez aktywizacje prawej półkuli i pobudzenie kreatywności

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz